torstai 26. tammikuuta 2023

Johto osallistumalla tunnistamaan kehittämistarpeita

Osallistuminen on hyvä tapa perehtyä organisaation toimintaan ja tunnistaa käytännön kehittämistarpeita ja -mahdollisuuksia.

Itse toimin henkilöstön saantivaikeuksien ja sairastumisten vuoksi oman tehtäväni ohella ravintolapäällikkkönä, hovimestarina, tarjoilijana ja talonmiehenä.

Näin tuli neljässä kuukaudessa vuoden työkokemus ravintolan koko palveluketjusta ja sen kehittämistarpeista, jotka ovat usein varsin pieniä asioita, joilla työtä voidaan sujuvoittaa ja haittoja poistaa.

Tässä valittuja esimerkkejä:

-asiakkaan tarpeiden ja lisäpalvelujen selvittäminen

-kirjallinen työohje vakitapahtumista

-tilaisuuden orderi (suunnitelma)

-tilajärjestelyt edellisenä päivänä

-henkilöstön tulo ja lähtö porrastettuna 

-työpareiksi kokenut ja uusi työntekijä

-briefi koko henkilöstölle noin 60 min ennen tilaisuutta

-varautuminen siihen, että asiakkaat tulevat 30 min ennen sovittua aikaa

-pikapalaute tilaisuuden jälkeen: toteutettiinko tilaisuus sovitulla tavalla, mitä palautetta saatiin asiakkailta, missä onnistuttiin hyvin, missä on vielä kehitettävää, mitä tehdään seuraavalla kerralla erilailla?

Hyvä me, kiitos kaikille!







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mitä mieltä sinä olet tekstistä? Ota kantaa.
Kaikki kommentit ovat tervetulleita!